Colere

Film, zene, könyv meg ami jön/jött velem szembe.

Köszönet

Köszönet a bejegyzések javítgatásáért Juditnak!

Ezeket néztem, stb.

Egy kis zene

A little bit jazz:

Oxygene & others:

Tudnivalók

Creative Commons License

In memorian D.A.

Towel Day - Don't Panic

Ezek meg szintén az enyémek

Friss topikok

The show must go on

2008.03.16. 18:54 paulkemp

(Quimby - Theatrum)

Kiss Tiborék negyedik helyszínként érintették Debrecent a Theatrum turné folyamán. A március 15-én lezajlott koncert furcsa emlékként marad meg a Quimbyvel kapcsolatos élményeim között. Bár volt némi halvány foszlányom, hogy próbálkoztak már korábban is a színház felé kacsingatással, de semmi konkrét tapasztalatom nem kötődött eleddig ennek mikéntjéhez. Tehát nagy lelkesedéssel felvértezve érkeztem meg a Lovarda klubba, hol már minden készen állt a kezdéshez.


Az első furcsaság számomra a nagyterem kifordultsága volt (mely azért egyedi eset a turné történetében). A megfordított berendezkedés (tehát a színpad helyett a terem másik végében, az általában a közönség által elfoglalt terepen rendezkedett be a zenekar), mellyel egy részről teremtettek némi kamara színházas hangulatot, másrészről felfordították a befogadásra irányuló próbálkozásaimat. Melyekben némileg teret kapott a gondolat, mely szerint nem feltétlen ők vannak itt miattam, hanem én miattuk. Erre a gondolatra az előadás közben Kiss természetesen rá is játszott (mind a mellett, hogy szavaiból habár kicsit erőltetve is, de kivettem, hogy öregszenek, s velük öregszik a közönség is, s tart a gondolattól, hogy melyik fél lelkesedése tart tovább).

De mind e furcsaságokon túl a program is sok kérdést felvetett bennem. Igazából egy átlagos koncertjüktől szinte csak egy két prózai betétben, s a közönség pozíciójában tért el az élmény. Az utóbbi persze két arcú, hisz az esemény jellegétől független, sokan nem bírták állva végig ülni a felcsendülő műveket, s művészi szándék ide vagy oda, a szokásos erő (s egyben a „bacháliára” való felbújtás) ugyanúgy áradt a „színpad” felől. Tehát Kiss Tibor sikeres küzdelme démonaival semmilyen változást nem hoztak frontemberi minőségében, melyhez hozzáfűznék, hogy azóta 2-3 „normális” koncertjüket is meglátogattam, s ott sem éreztem semmi változást (mely ritka s becsülendő, illetve tovább erősíti a már-már közhellyé szürkülő állítást, miszerint nem a szerek teszik az embereket nagy „művésszé”).

A prózai betétek közül Varga Líviusz magánszáma volt a legkiemelkedőbb: egy nagyon jól sikerült stand-up comedy. A legelejéről igaz lemaradtam (hisz a zenészeken kívül senki nem dohányozhatott a küzdőtéren), de a többiek bőrébe való belebújást már végig kacagtam, némi ez nem normális, tiszta hülye kitörések közben. A többi prózai rész, hát nem is tudom, hogy volt e egyáltalán, de lehet csupán az én értelmezésemben nem számítanak annak a hosszabb átvezető szövegek (esetleg a számomra fel nem tűnő improvizációk, mikro jelenetek) némi „zaj”- és fényjáték közepette.

Mindenesetre a bő két órás program azt hiszem kielégítő volt, annak ellenére, hogy volt némi rossz íz a számban távozás közben. Tehát nem tudok mást javasolni, minthogy aki teheti látogasson el a további helyszínek valamelyikére, s adja át magát a pillanatnak, s hátha mélyebbre lát szükségességében, mint én (bár tudja a fene, lehet csupán annyiról volt szó, hogy a rajongók egy része már felnőtt, s gyerekestül érkeztek a helyszínre, ki tudja, ki tudhatja, de egyáltalán kit érdekel).

Szólj hozzá!

Címkék: ajánló kritika koncert élménybeszámoló

A bejegyzés trackback címe:

https://colere.blog.hu/api/trackback/id/tr22383494

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása