(Talking Heads)
Patrick Bateman egy elejtett gondolatából kiderül, hogy hiába a Genesis-ről való áradozás, hiába Whitney Houston berobbanása a köztudatba, s hiába a Huey Lewis and the News poszt-punk muzsikája, a kedvenc zenekara mégiscsak a Talking Heads. Bevallom, hogy míg nem olvastam Ellis regényét, azt sem tudtam, hogy létezik ez a zenekar, de az óta már nekem is szerepel a top 10-ben.
A zenekar 1974-ben alakult New York-ban és 1991-ben oszlottak fel, 2002-ben pedig bekerültek Rock and Roll Hall of Flame-be. Általában a New Wave, a Post-Punk és az Art Rock hangzatos kategóriáit szokták rásütni a David Byrne (ének, gitár), Chris Frantz (dob), Tina Weymouth (basszusgitár) és Jerry Harrison (gitár, billentyűs hangszerek – 1976-ban csatlakozott a többiekhez, s utána még néhány kísérő zenész is a 80-as években) keze alól kikerülő muzsikákra (vagy pontosabban ezek egyvelegeként jelölik meg a zenéjüket).
A második indok természetesen a zene, mely annyira a hetvenes-, nyolcvanas évek, hogy az szinte máshogy meg sem fogható. A sok címke után azért süssünk rájuk még egyet: a „szürreálisan jó neurotikus diszkófunk”, mely talán tényleg közelebb visz ahhoz a hangulathoz, mely a zenéjükből árad. Így egyértelmű, hogy egy könnyed, dallamában vidám zenei világgal állunk szemben. A szövegek viszont nem feltétlen ugyanebbe a kategóriába kerülnek (rengeteg társadalomkritikai él, mélyebb, filozofikusabb gondolat fér el bennük), mindamellett, hogy Byrne előadásmódja miatt ezek időnként nem úgy csapódnak le.
De ahelyett, hogy húznám-halasztanám a dolgot, jöjjön inkább egy kis ízelítő, s döntsétek el ti:
Psycho Killer:
Girlfriend is Better: